
20.03.2025
SLIK KAN KYSTLAGENE ØKE ENGASJEMENTET I FRILUFTSLIVETS ÅR 2025
Disse tre gratis ressursene gjør det enklere for kystlag å markedsføre sine aktiviteter.
1. Felles nasjonal kalender
Å delta på et nytt arrangement kan virke overveldende for mange. Den nasjonale aktivitetskalenderen er et verktøy for å senke denne terskelen og promotere arrangementene til kystlaget. Kalenderen gir potensielle deltakere en oversikt over hva som skjer, kontaktpersoner og sted.

Faksimile fra nettsiden som viser ulike arrangementer arrangert av kystlag. Brukere kan sortere aktiviteter etter fylke og kommune.

Faksimile fra kalenderen. I arrangementet Ro i Sør har de skrevet utfyllende om kravene til deltakerne, ruten og utstyret.
2. Årshjul
Husker du Hele Norge båler tidligere i år? Dette er et eksempel på hvordan felles nasjonale aktiviteter kan skape engasjement. Årshjulet gir en visuell fremstilling av de ulike sesongene og aktivitetene som passer til hver årstid. Bruk dette verktøyet til å inspirere og planlegge aktiviteter i kystlaget.

3. Friluftstesten
Friluftstesten gir deg inspirasjon til turer du kan være med på, aktiviteter fra friluftslivsorganisasjoner, tips og inspirasjon på nettsider og frivillige oppdrag på 1-2-3. Testen bruker kunstig intelligens og kan deles med bekjente.
